۱۳۹۰/۰۸/۱۸

رضا پهلوی خواستار اقدام ملی برای جلوگیری از اقدام نظامی بر علیه ایران شده

رضا پهلوی در شرایط کنونی که نسبت به مسایل داخلی و خارجی ایران حساسیت خاصی از خود نشان داده است و بطور دائم در این راستا فعالیت مضاعفی را دنبال میکند یکبار دیگر در وبلاگ شخصی خود به موضوعی اشاره کرد که این روزها بحث داغ جنگ بر علیه ایران است.
گزینه ای که سالها زمزمه ان را هر از گاهی میشنویم و ساخت بمب اتمی توسط جمهوری اسلامی بهانه ای برای اعلام جنگ کردن توسط غرب و در راس همه انها اسراییل است.
رضا پهلوی با  دیکتاتور خواندن جمهوری اسلامی ایران که با نقض مستمر حقوق بشر، سرکوب خواسته های به حق و آزادی های بدیهی و اولیه مردم کشورمان، حیف و میل سرمایه های ملی، اختلاس های کلان، نادیده گرفتن معاهدات بین المللی و همچنین حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی و اسلامگرایان افراطی در منطقه، با سوءاستفاده از ثروت های ملی مردم ایران، کشورمان را با بحرانی عمیق روبرو ساخته و به انزوای کامل بین المللی کشانده است،یاد اور میشود اینکه برای نابودی این رژیم هیچ شک و تردیدی نیست اما راه ان جنگ و خونریزی نیست.
جمهوری اسلامی  که محکم کردن پایه های حکومتش را در ادامه جنگ با عراق تجربه کرده به گونه ای عمل میکند که این  تجربه شیرین را یکبار دیگر مزه مزه کند و به دنیا اعلام جنگ میکند و به گونه ای عمل میکند که بهانه به دست ابرقدرتهایی بدهد که تجربه ثابت کرده منافع این کشورها هم در ایجاد جنگ ،خصوصا در منطقه خاورمیانه و به خاطر منابع نفت و گاز است.
رژیم جمهوری اسلامی با رفتار ماجراجویانه و تحریک امیز، مجامع بین المللی را به این وا داشته که اهنگ جنگ بر علیه ایران سر دهند و این همان چیزی است که سردمداران جمهوری اسلامی  به دنبال ان هستند چونکه اتفاقاتی که بعد از  انتخابات سال 1388 رخ داد و قیام ملت ایران بر علیه این رژیم که شکاف عظیمی  بین رجال سیاسی انها به وجود اورده،انها را به این واداشته که تنها راه بقا در جنگ با غرب و اسراییل است،که تا به امروز بارها سران جمهوری اسلامی علنا ان را اعلام نمودند که اسراییل را باید از صحنه روزگار حذف نمود و این همان بهانه ای بود که  فعالیتهای مشکوک اتمی ایران دنیای غرب را مجبور به واکنش واداشته است.کشورهایی  که بهران اقتصادی خود را با دامن زدن به اتش جنگ جبران میکنند و برای انها ازادی ملت و مردم ایران اهمیت ندارد که اگر اینچنین بود با وجود جنبش فراگیری که در داخل ایران بعد از انتخابات رخ داده بود میتوانستند با کمترین هزینه در کنار مردم باشند و برای سرنگونی این رژیم قدم بردارند در حالی که شواهد چیزی جز این را نشان میدهد و مماشات دنیای غرب با رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی ایران.
رضا پهلوی در این شرایط حساس خواستار این شده که وظیفه همه بخش های جامعه بویژه نیروهای مسلح مدافع و مطیع حقوق و خواسته ملت است تا دست در دست یکدیگر، در چارچوب یک جنبش نافرمانی مدنی و با ایجاد شبکه های وسیع اجتماعی، برای اجتناب از بروز یک حمله نظامی که می تواند آغازگر یک سیر قهقرایی و پرهزینه برای مردم ایران باشد، به پا خیزیم.
در همین راستا از همه نیروهای مدنی و سیاسی در داخل و خارج از کشور تقاضا نموده،تا با همبستگی، همدلی و اتحاد، حول یک هدف مشترک یعنی دستیابی به حقوق بشر و دموکراسی، کشورمان را از این شرایط بحرانی نجات دهیم.
ایشان یاد اور شدند کهحمله نظامی الزاما منجر به سقوط رژیم جمهوری اسلامی نخواهد شد و می تواند هزینه های گزاف و جبران ناپذیری را برای مردم کشورمان و منطقه در بر داشته باشد. مشروع ترین و کم هزینه ترین راه برای گذر از نظام جنگ طلب جمهوری اسلامی، آزادی ایران به دست خود مردم ایران است.
رضا پهلوی خود را کاملا در کنار مردم ایران چه در داخل و خارج از کشور میداند و بیان کرده تمام تلاش خود را بکار خواهم بست تا خواست صلح جویانه مردم کشورم را به گوش جامعه جهانی برسانم و خطاب به آنان تاکید نمایم که سرنوشت ایران نه با دخالت نظامی خارجی بلکه تنها باید توسط مردم ایران و با حمایت جامعه بین المللی تعیین شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر