۱۳۹۰/۰۸/۲۷

رضا پهلوی؛جنبش مردم(جنبش سبز)زنده است

رضا پهلوی در گفتگویی اختصاصی با رادیو اروپا یک در پاریس ،پیام خود را به جهانیان با عنوان « کشور من را بمباران نکنید» اعلام نمود و یاد اوری کرد  که راه حل مبارزه با رژیمی جمهوری اسلامی بی شک جنگ نیست بلکه با افزایش فشار و قطع روابط دیپلماتیک با سران و اقوام رژیم جمهوری اسلامی راه حل بسیار مناسبی برای به انزوا کشیدن ان است.
ال کابَش روزنامه نگار معروف فرانسوی در این گفتگو سعی کرد بیشتر سئوالات خود را بر محور شروع جنگ و از بین بردن نیروگاههای اتمی جمهوری اسلامی ایران از طریق حمله نظامی معطوف کند.
رضا پهلوی نیز در جواب  به طور قطع با حمله نظامی به ایران مخالفت کرده  و اینکه یاد اور شده که راه حل مناسب قطعا جنگ نیست بلکه تحریم دیپلماتیک ، که از دادن ویزا به سران  رژیم و خانواده های انان خودداری شود،نکته جالب اینکه خود دیپلمات‌های رژیم هستند که به ما این ایده‌ها را میدهند .
رضا پهلوی معتقد است که حمله نظامی ،خامنه ای و احمدی نژاد را ضعیف نخواهد کرد بلکه کارت سفیدی در اختیار انها قرار خواهیم داد برای واکنشهای بسیار خطرناکتر از اعمالی که تا کنون انجام دادند.
همچنین احضار خوشحالی نمود از اینکه بالاخره سازمان ملل به این نتیجه رسیده که در برابر نقض حقوق بشر در ایران واکنش نشان دهد و اینکه مسئله اصلی ایرانیان حقوق بشر و وجود ازادی و دموکراسی است نه بمب اتم،زیرا اگر مشکل حقوق بشر در ایران رعایت شود همه موارد دیگر حل خواهد شد.
رضا پهلوی معتقد است که بعد از انتخابات سال 1388 و قیام مردم ایران(جنبش سبز)توسط رژیم سرکوب شده اما به هیچ وجه فنا و یا سرنگون نشده.،جوانان برای پیوند خوردن به هم و ادامه قیام دنبال راههای دیگری هستند،اینجا باید به کمک انها شتافت و راه حلی مناسب پیدا کنیم که به هدفشان که همان دموکراسی و ازادی برسند.
ایشان معتقد هستند که نباید وقت خود را بر سر میز مذاکره با احمدی نژاد و نظام جمهوری اسلامی تلف کنید انها برای بقایشان دلایل  خود را دارند که در عصر جدید و دنیای امروزی مورد قبول مردم نیست.
اینکه رژیم جمهوری اسلامی از سوریه و حتی حزب الله لبنان تا به امروز روابط خود را به خوبی حفظ کرده،هیچ شکی نیست و این برای رژیم مثبت بوده و منفی برای ایرانیان.
انتقاد رضا پهلوی از دولتهای خارجی که تا کنون نخواستند با اپوزیسیون و نیروهای مخالف رژیم مذاکره کنند 32 سال است که این کار را انجام نداده اند و فقط با سردمداران رژیم پای میز مذاکره نشسته اند.باید با گروههای مخالف رژیم دیالوگ داشته باشند چرا که با اینکار به یک جواب قانع کننده و امیدواری ایجاد میشود.
ایشان یاداور شدند که در رابطه با حقوق بشر و پایه گذاری تشکیلاتی برای رسیدن به ازادی و یک قدرت دموکراتیک باید راهی پیدا کرد که بتوان از این طریق با جامعه بین المللی دیالوگ برقرار کرد و پیشونیسی را برای ارسال به شورای امنیت اماده کردند . چیزیست که در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم  فراخوان و اجماعی به مانند کنگره ملی نه چندان متفاوت با لیبی و سوریه وجود دارد و مطئنا منشوری وجود خواهد داشت که باید  در راستای ایجاد اتحاد و همبستگی و برقراری ارتباط با گروههای سیاسی و مدنی تلاش کنیم.
ایشان معتقد هستند که با وجو شکافهای عمیق در رژیم که به هیچ وجه بسته نخواهد شد،زمان ان است که واکنش نشان دهیم که این مهم نه برای ایرانیان بلکه شانس خوبی برای جامعه بین المللی است که نگرانی انها از وجود یک ایران اتمی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر