۱۳۹۰/۰۹/۱۶

دیلی تلگراف؛فرمانده يگان ويژه قدس سپاه پاسداران را عامل پشت صحنه حمله به سفارت بريتانيا در تهران


روزنامه انگليسی ديلی تلگراف، فرمانده يگان ويژه قدس سپاه پاسداران را عامل پشت صحنه حمله به سفارت بريتانيا در تهران، معرفی کرده است.
ديلی تلگراف چاپ لندن نوشته است به نظر می رسد جوانانی که هفته گذشته به سفارت بريتانيا در تهران هجوم بردند، از يکی از خطرناکترين شخصيت های جمهوری اسلامی پيروی می کردند. اين روزنامه می نويسد قاسم سليمانی در غرب چهره شناخته شده ای نيست؛ اما بسيجيان هنگام حمله به سفارت بريتانيا عکس او را در دست داشتند. قاسم سليمانی، چهره واپسگرای اسلامی و انقلابی، فرمانده سپاه پانزده هزارنفری قدس از قدرتهای شيطانی حکومت ايران است که به سرعت در صدر فهرست مظنونان اصلی فعاليت های تروريستی در جهان جا گرفت. ظاهراً او قصد داشت با تکرار سناريوی گروگانگيری کارکنان سفارت آمريکا در تهران سال ١۳۵۸، آرمانهای تندروهای سال اول انقلاب اسلامی را زنده کند. اما مأموران پليس ظاهراً به دستور مقامات وفادار به رييس جمهوری وارد عمل شدند؛ چون احمدی نژاد نمی خواهد در شرايط پرتنش کنونی با غرب، بحران ديگری به وجود آيد.
پس از سقوط صدام حسين در عراق، سپاه قدس به فرماندهی قاسم سليمانی شورشيان شيعه را عليه نيروهای آمريکايی و يربتانيايی کرد؛ و اوج فعاليتهای پيروان مقتدا صدر، سی هزار شورشی عراقی حقوق بگير سپاه قدس بودند. با چنين کارنامه ای، سليمانی در سياست داخلی جمهوری اسلامی هم به يکی از تصميم گيرندگان اصلی تبديل شده است.
در همين حال، نيويورک تايمز به نقل از مقامات اطلاعاتی و کارشناسان تکنولوژی موشکی آمريکا و اسراييل نوشته است انفجاری که سه هفته پيش در پايگاه موشکی ملارد رخ داد، پيشرفته ترين برنامه توليد موشک های دوربرد ايران را تقريباً به طور کامل از فعاليت انداخته است. اين روزنامه می نويسد عکس های ماهواره ای از پايگاه موشکی ملارد نشان می دهد اين تأسيسات، که محل آزمايش موشک های پيشرفته با سوخت جامد بود، با خاک يکسان شده است.
ديلی ميل ديگر روزنامه چاپ بريتانيا نيز با اشاره به سقوط يک هواپيمای جاسوسی بدون سرنشين در آسمان ايران می نويسد، ابر جنگ بار ديگر بر فراز خاورميانه سايه می افکند. آمريکا - به تنهايی يا با کمک متحدانش - نخواهد گذاشت ايران بمب اتمی بسازد. به نوشته ديلی ميل شرايط امروز ايران مشابه زمانی است که آمريکا به بهانه نابود کردن سلاحهای کشتار جمعی عراق به آن کشور حمله کرد؛ اما هرگز چنين سلاحهايی در آن کشور پيدا نشد.
منبع خبر؛صدای امریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر