۱۳۹۰/۱۱/۱۰

رضا پهلوی،روش مبارزات بدون خشونت ماهاتما گاندی نمونه ای برجسته برای ازادی ایران از چنگال استبداد مذهبی



 گاندي كه هنديان او را مهاتما (آموزگار بزرگ) مي نامند هنگام فوت 78 ساله بود. او براي شركت در اجتماع روزانه هوادارانش وارد اين جمع مي شد كه از فاصله نزديك هدف گلوله «ناتوران ويناياك گدسه» 36 ساله قرار گرفت و 20 دقيقه بعد درگذشت.
امروز 30ژانویه مصادف است با سالروز کشته شدن این رهبر که او را منادی طلح و مبارزه بدون خشونت مینامند.
رضا پهلوی که در هیجده سالگی مجبور شد خاک ایران را ترک کند و به نوعی او را از خاک وطنش بیرون کردند و در این سالها هرگز دست از ایده مبارزاتی خود با رژیم ولایت فقیه عقب نشینی نکرده است، در  مقاله ای عنوان کرد که  این روز را به نام ماهاتما گاندی و عدالت و آزادی گرامی میدارم . او معتقد است مرد بزرگی‌ که شیوه مبارزه او برای رسیدن به عدالت و آزادی، الهام بخش روحیات او بوده و از دنبال کردن سطر به سطر از کتاب‌هایش به این نتیجه رسید که روحیاتش به گاندی بسیار نزدیک است و میتواند روش او را برای نوع مبارزه با استبداد مذهبی جمهوری اسلامی ایران به کار گیرد و همگان را برای رسیدن به یک نافرمانی مدنی و اعمال هر گونه خشونت برای رهایی از چنگال این رژیم باز دارد . روح همدلی و همبستگی را دراقشار مخالف جامعه حتی در بدنه نظام و نیروهای مسلح برای رسیدن به ازادی پرورش دهد.
رضا پهلوی معتقد است اندیشه گاندی هرگز نمی میرد زیرا پایبند بودن او به اصول معنوی برای رسیدن به عدالت در شیوه مبارزه بدور از خشونت الگو بوده و این را سرلوحه روش و اقدامات مبارزاتی خود قرار داده است و معتقد است برای تغیبیر بنیادی در ایران باید روش مبارزات بدون خشونت و نافرمانی مدنی را در دستور کار قرار داد.
جدایی دین از حکومت، انتخابات آزاد، سالم و عادلانه، حکومت مردم بر مردم، جامعه مدنی و ترقی‌ خواهی‌ هدف نهایی و ارزوی رضا پهلوی برای مردم ایران است.
این روز را گرامی میداریم و امید انکه برای سرنگونی حکومت مذهبی جمهوری اسلامی ایران به یک همبستگی همیشگی دست یابیم و بیش از این شاهد غارت و نابودی میهنمان به دست این استعمارگران مذهبی در داخل خاک وطنمان نباشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر